Prezentacja VR – wirtualna rzeczywistość
19 listopada 2021 r. uczeń klasy czwartej technikum informatycznego – Tomasz Majewski – wygłosił prelekcję na temat zastosowania i możliwości wykorzystania wirtualnej rzeczywistości w czasach współczesnych i niedalekiej przyszłości.
W prezentacji zostały wykorzystane Gogle VR Oculus Quest 2 wraz z kontrolerami. Zaprezentowano gry i aplikacje wykorzystujące wirtualną rzeczywistość. Uczestnicy mogli przekonać się, jak wygląda ten niecodzienny świat.
Wirtualna rzeczywistość daje niesamowitą możliwość doświadczania złożoności świata. W wielu dziedzinach nauki, dzięki VR, możliwe jest bezpieczne przeprowadzanie skomplikowanych doświadczeń, zabiegów i symulacji.
Dla młodzieży korzystającej z gier komputerowych i video kontakt z elektronicznymi gadżetami jest czymś naturalnym i atrakcyjnym. Młodzi ludzie chętnie sięgają po gogle, joysticki, kontrolery, konsole i tablety. Trzeba zatem przypominać, że nowoczesne technologie służą nie tylko rozrywce, ale także uczą i rozwijają różnorodne umiejętności.
Opiekun: Robert Feter
10 listopada, w ramach akcji BYOD – Bring Your Own Device („przynieś swoje urządzenie do szkoły”), klasa IV TiB testowała gogle na lekcjach informatyki. Uczeń tej klasy Tomasz Majewski zaprezentował możliwość różnego wykorzystania oprogramowania Gogli Oculus Quest 2.
Nawiązując do obchodzonego w tym dniu w szkole Święta Niepodległości uczniowie mieli możliwość dzięki goglom VR obejrzeć w technice 360 stopni film „Wiktoria 1920” związanego z rocznicą wybuchu wojny polsko – bolszewickiej.
wirtualna rzeczywistość autorstwa Robert Feter